Igår fick jag en korg med gröna och runda äpplen som min pappa har plockat i trädgården. De första äpplena är helt fantastiska! De har lite syrlig smak och en härlig höstdoft.

Då blev  en äppelkaka förstås.:)

 
Du kan äta den precis som den är eller  ha vaniljsås eller grädde till.
 
 
När du ska baka den försök  njuta av de första frukterna och den trevliga stunden.
 
Ta det lugnt och släppna av, kom ihåg att det  är viktigt att bakningen gör dig glad och nöjd. Du får också en möjlighet att bjuda vänner till en härlig äppelfika! :)
 
Här kommer recepten:
 
 

Tips!

Jag använde crème fraîche istället för mjölk. Jag tycker att  en kaka med crème fraîche blir mjukare och mildare.

Du får gärna ta 3 dl vete mjöl när du ska baka den. Om du tar lite mer blir kakan lite hårdare.

Om du har frågor eller funderingar får du gärna kommentera så svarar jag så fort som möjligt.

Hoppas att du har en trevlig och somrig dag och lycka till med bakningen!

/Evita

 

2 kommentarer

a n n i k a

03 Aug 2016 16:17

Gott!

Felicia

03 Aug 2016 17:20

Men så gott!

Kommentera

Publiceras ej